SEO optimizavimas (angl. Search Engine Optimization) yra procesas, kurio tikslas – padidinti svetainės matomumą paieškos sistemose, pavyzdžiui, „Google“ paieškoje, optimizuojant turinį ir svetainės struktūrą, taip pat naudojant įvairias technikas, kad svetainė būtų aukštesnėse paieškos rezultatų pozicijose pagal tam tikrus raktažodžius. SEO optimizavimu siekiama pritraukti daugiau lankytojų į svetainę, ypač tokių, kurie ieško konkrečios informacijos, produktų ar paslaugų, kurias siūlo optimizuojama svetainė.
SEO gali būti skirstomas į kelias pagrindines sritis:
- Techninis SEO. Jis apima svetainės techninės dalies optimizavimą, pvz., svetainės greitį, struktūrą. Čia siekiama pašalinti technines svetainės klaidas, pagerinti svetainės indeksavimą paieškos sistemose ir t.t.
- Vidinis SEO. Jis susijęs su kokybiško ir paieškos sistemoms pritaikyto turinio kūrimu. Čia svarbu rinktis teisingus raktažodžius, kurie atitinka vartotojų paieškas ir užtikrina, kad turinys būtų struktūrizuotas ir lengvai suprantamas tiek vartotojams, tiek paieškos sistemoms.
- Išorinis SEO. Jis apima veiksmus už svetainės ribų, pavyzdžiui, nuorodų (angl. backlinks) įgijimą iš kitų svetainių, taip siekiant padidinti svetainės domeno autoritetą.
Kuriant SEO strategiją taip pat svarbu atsižvelgti į semantinį ryšį tarp kuriamo turinio ir raktinių žodžių, tinkamai identifikuoti ir suprasti kontekstą. „Google“ algoritmai tapo pažangesni ir dabar gali suprasti ne tik atskirus raktinius žodžius, bet ir turinio kontekstą ir informacijos patikimumą.
SEO taip pat labai remiasi E-E-A-T principais (angl. Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, and Experience). „Google“ ypač vertina šiuos aspektus turinio ir bendros svetainės kokybės vertinime, nes jie padeda užtikrinti, kad aukščiausiose paieškos pozicijose atsirastų tik patikrinta ir naudinga informacija. Pavyzdžiui, medicinos, finansų ir teisės sričių svetainės yra ypatingai vertinamos pagal šiuos kriterijus, nes klaidinga informacija šiose srityse gali turėti rimtų pasekmių. Todėl, siekiant pagerinti SEO rezultatus, būtina ne tik sukurti turinį, atitinkantį lankytojų poreikius, bet ir užtikrinti, kad jis būtų sukurtas atsižvelgiant į šiuos aukštos kokybės standartus. Tai reiškia, kad svetainės turėtų skatinti ir pabrėžti savo profesines žinias ir patirtį, pateikti nuorodas į patikimus šaltinius, taip pat reguliariai atnaujinti turinį, kad jis atspindėtų naujausią ir tikslią informaciją. Visa tai reiškia, kad kokybiško turinio kūrimas, kuris atitinka vartotojo tikslus, SEO optimizavime yra svarbiau nei kada nors anksčiau.
Daugiau apie tai, kas yra SEO skaitykite čia:
https://searchengineland.com/guide/what-is-seo (anglų kalba)
https://seobit.lt/kas-yra-seo-kas-tai/ (lietuvių kalba)
Asta yra šio puslapio administratorė. Atsakymai į klausimus yra paremti ekspertinėmis žiniomis ar internete prieinama informacija.